Nå har jeg vært i Norge i litt over to uker. Det gikk overraskende fort å bli vant med den norske kulturen. Allikevel er det mye jeg savner med Madagaskar. Det er blant annet:

  • Det gassiske tidsbegrepet

Se bildet i full størrelse

 

 

 

(fra google.com)
  • Koret – Feo Fiderana

 CIMG4896

 

 

 

 

 

 

 

  • Alle tar seg tid til hverandre
  • Folk håndhilser når de kommer og forlater en plass
  • Alle vennene jeg fikk!:)

DSCN0840

 

Men det er også mye som er bra med Norge:

  • Det finnes ingen kakerlakker

DSCF3613

  • Det er frisk luft overalt
  • Man kan kjøpe grove brød på butikken

(asko.custompublish.com)

  • Ingen stirrer og kaller deg “vazaha” hvis du går ut av huset 😉
  • Familien og alle vennene jeg har i Norge!:)

Det er mange som spør om jeg synes det var godt å komme tilbake til Norge. På mange måter var det godt. Samtidig har jeg blitt kjent med en annen kultur med mange gode verdier, som jeg tror vi i Norge har mye å lære av.

