Jeg beklager at jeg ikke har skrevet noen innlegg den siste måneden. Alt har gått i ett, men nå har jeg tid til å skrive. Under har jeg lagt ut et innlegg om hva som har skjedd i det siste. Hvis du ikke har tid til å lese alt, så er her en kort oppsummering:

Den første uka i mars kom jeg og Merethe tilbake til Sab-Nam (der vi bor) etter å ha vært en uke i Antsirabe. Det var noen amøber som oppholdt oss der, som gjorde at vi ikke kunne dra før. Den uka i Sab-Nam arbeidet vi som vanlig og på søndagen dro jeg, Merethe og Helisoa (kontaktpersonen vår) til Mahajanga. Der besøkte vi misjonærene som bor i byen og Shalom-prosjektet som de arbeider med.

Shalom-prosjektet blir drevet av Den gassisk-lutherske kirke og har som mål å hjelpe, og etter hvert evangelisere for, de landsbyene langs kysten nord og sør for Madagaskar, som man ikke kommer til med bil. Shalom-båten blir derfor brukt som framkomstmiddel. Denne båten var vi på tur med i tolv dager, sammen med Kjell, Kjetil og Miriam. Disse er noen av de mest opplevelsesrike, spennende og uforglemmelige dagene jeg har hatt til nå på øya. =)

CIMG4334 CIMG4337

Ampasipitily

Vi kom tilbake til Sab-Nam i sist uke. Det var den siste arbeidsuka vår, så vi har nå tatt farvel med de fleste av arbeidsplassene våre og det begynner å gå opp for meg at jeg snart skal hjem. 🙂

